2013-03-02-10-28-331.jpg

Kiedy byłam piękna i bardzo młoda(mając lat ok.13) bardzo popularne na lekcjach ZPT były tzw. prace ręczne. Było to wszystko: od własnej produkcji kanapeczek, którymi nie powstydziłby się nie jeden catering, przez deseczki zdobione do prób wykonywania własnych makrami, mini krosen tkackich, czy prób robótek szydełkowych czy na drutach jak i haft krzyżykowy. Działo się wiele i niektórzy w tym”utonęli” reszta mówiąc najprościej “zaliczyli temat na odczepnego” ot dla jakiejś znośnej oceny. Ja utonęłam. Zwłaszcza w krzyżykach. Przyczyniły się do tego dwie kwestie: moja “ciocia”, która namiętnie się tym zajmowała i miała takich obrazków u siebie na ścianach bardzo dużo oraz fakt, że praktycznie od zawsze miałam nadprogramowo ruchliwe ręce i szukałam dla nich zajęcia. Haft krzyżykowy na ten czas okazał się dla nich świetną alternatywą. Kiedy znalazłam w szafie wzór do tego obrazka zachorowałam na niego i powiedziałam sobie, że ja go kiedyś wykonam sama. Jako młoda i nadmiernie ambitna istotka wybrałam sobie pierwszy z brzegu kawałek kanwy w jakiejś pasmanterii. Mulina jakąś dziwną trasą do mnie trafiła sama nie bardzo wiem skąd. Zwykła polska ale jeszcze ze starej serii i bez numeracji kolorów. Zapał szybko opadł gdy okazało się jak bardzo drobniutki krzyżyk przypadł mi w udziale. Praca nad obrazkiem trwała długo bo zabierałam się do niego i rezygnowałam co trochę. Kiedy jednak został uznany za wykończony trafił w ręce mojej mamy i tam pozostał. Po jakimś dłuższym czasie doczekał się nawet własnej ramki (ot kupiona w jakimś punkcie fotograficznym) i zawisł nad jej łóżkiem.
Dziś przyznaję się do niego jako do mojego pierwszego w pełni ukończonego samodzielnego obrazka z niejakim wstydem. Teraz widzę ile błędów po drodze było popełnionych i jak bardzo jest niedoskonały. Potem pilnowałam żeby nie wybierać tak gęstej kanwy do następnych obrazków. Tutaj została użyta kanwa bodajże 54 krzyżyki na 10 cm. Pięknie to wygląda, ale potrafi zmęczyć.

Image | This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

